CanMEDS rol 6: Organisator

“- De verpleegkundige toont leiderschap in het verpleegkundig handelen en in de samenwerking met anderen, en weegt de verschillende belangen, waarbij het belang van de zorgvrager vooropstaat.

– De verpleegkundige plant en coördineert de zorg rondom de zorgvrager/groep zorgvragers.

– De verpleegkundige neemt verantwoordelijkheid voor de veiligheid van zorgvragers en medewerkers binnen de organisatie.”

(Lambregts, Grotendorst & Van Merwijk, 2016)

CanMEDbloem.png. (Procee, R. z.d.).

Ontwikkeling van begin tot afstudeerfase

Wat ik mooi vind in reflectie 1 is dat je aangeeft dat je geen feedback terugkrijgt, als je dit relateert aan canmedsrol organisator competentie 3. Wat kan je er dan mee. Wat zegt het jou als collega’s elkaar niet verder willen helpen ten aanzien veiligheid handelen en dus ook ten aanzien van kwaliteit zorg aan patient? Nu je dit constateert, hoe wil je daarin het verschil maken/ leiderschap nemen. Bespreekbaar maken in team en hoe je dit relateert naar beroepstrots. Waarom vinden anderen het niet belangrijk?

Per rol schrijf je een voor de lezer lopend verhaal waarin je je ontwikkeling van de rol beschrijft (waar sta je nu), waar je nu staat ten opzichte van de competenties die horen bij deze rol, en waarin je je nog verder wilt ontwikkelen. Zorg hierbij dat alle bij de CanMEDS-rol behorende competenties terugkomen. Let ook op dat het in je portfolio specifiek gaat om hoe je die rol (en competenties) in de praktijk brengt. In je verhaal verwijs je naar bewijslast die je beheersing van de competenties aantoont. 

Toon ik voldoende leiderschap, vanuit een ondernemende, coachende en resultaatgerichte houding? Het leren breder kijken en niet alles in een keer kan verbeteren + prioriteren (vanuit feedback).

De collega’s vinden het moeilijk om feedback te geven

Leerdoelen

Hier staat een beschrijving per CanMEDS rol

Voorbeeld leerdoel 1

Schets